Thursday 21 December 2017

Forex trading planner mallar


Trading Plan 8211 exemplar mall nedladdning För icke-TJS-användare, se följande promotionsvideos8230 Nedan följande utdrag, you8217ll hitta ett exempel handelsplan mall. Den ska användas som en guide för vilken typ av information som du kanske vill inkludera i din egen detaljerade handelsplan. Emellertid bör var och en av följande avsnitt behandlas i någon form. En handelsplan kan vara så enkel eller så komplex som du vill ha (eller behöver) den vara. Självklart, om it8217 är för enkelt, kanske du inte har tillräckligt med information för att framgångsrikt genomföra nyckelpunkter, regler (andor) strategier under varje handelssession. Omvänt, om it8217s är för komplex, kan det hända att det är svårt att hålla fast vid och försvaga att använda den helt och hållet. Huvudpunkten i en handelsplan är att hålla dig lugn och avslappnad under en handel, eftersom allt tänkande borde ha gjorts före din inresa 8211 inte under din handel. Professionella handlare är avslappnade och sammansatta vid handel. Amatörer är nervösa inför handeln och hänsynslös under handeln. Håll din handelsplan dynamisk Ändra den (endast) när din erfarenhet och kunskap om marknaderna (växer) och din handelsverksamhet amp data analys berättar att du gör so8230 men aldrig under en handel eller handelssession När din handelsplan är klar, you8217ll hitta att handeln blir mer objektiv, du kommer att bli mindre känslomässig och dina affärer blir mer selektiva. Det kommer att lägga till struktur och organisation till varje handelssession. Det kommer att vara din allierade när man arbetar med oväntade rörelser på marknaden, snarare än att fatta obehöriga beslut när en handel inte går som förväntat. Behålla den klassiska marknaden som säger, 8220Plan Din handel och handel med din plan.8221 Handelsplanmall Klicka på bilden för att ladda ner (det här är en Microsoft Word-mall). Klicka för att ladda ner mall gtgt Close-template Exempel Trading Plan Jag har insett att Trading är ett av de mest utmanande och givande yrkena på jorden. Jag välkomnar utmaningen, och genom: utbildning, konsistensförstärkning, en specifik handelsplan, korrekt tänkesätt och rätt verktyg, kommer jag att övervinna utmaningarna och lyckas och lyckas i den finansiella handelsarenan. Detta kommer att låta mig styra min egen väg och öde utan att behöva förlita mig på någon annan för mitt välbefinnande. Vad är min Approach: Min inledande strategi är att utnyttja de kortsiktiga trenderna på Equity-marknaden, medan du använder den dagliga (diagram) tidsramen för att söka efter potentiella 8220Swing8221-affärer som kommer att hållas för en till några dagar, eventuellt veckor eller tills trenden är avslutad eller mitt målmål har uppnåtts. När jag hittat konsekvens i denna mindre frekventa tidsram, kommer jag att försöka att duplicera min framgång på de mer frekventa intradag-tidsramarna. Månadsvis 8211 För att aldrig låta en 8216planned8217 möjlighet passera. Att följa min handelsplan utan reservation. Planera att slå 8220singles amp doubles8221, vet att 8220home-runs8221 kommer över tiden. Håll dig konsekvent Årlig 8211 För att ständigt öka min riskbelopp när mina uppgifter säger att det är lämpligt att göra det. Att fortsätta lära mig genom mina dagliga aktiviteter att vara på marknaden och genom fortsatt utbildning. För att hålla handelskostnaderna till ett minimum. Att se en stadigt stigande kapitalkurva Långsiktigt 8211 Att handla för livet Att ha flera konton 8211 En för inkomst via Day trading, en för wealth via Swing trading. Detta gör det möjligt för mig att så småningom bygga upp ett pensionskonto där jag kan handla inom en Roth 401K-plan. Vilka är mina mål: Att vara en trend-näringsidkare, jag kommer att sträva efter att uppnå inte mindre än en 50-vinstprocent, med ett övergripande vinstförhållande på inte mindre än 1,5. Vilka marknader kommer jag att handla om: Jag kommer bara att fokusera på aktiemarknaden för nu, men kommer se till att duplicera framgångar på andra marknadsområden när min tid möjliggör större handelsfrekvens. Vilka tidsramar ska jag handla: Dagliga inställningar (endast) under min första handelsfas. Vilka inställningar ska jag handla: Jag kommer att söka efter följande två konfigurationer av 8220trend8221: 1) BasingBreakout nära 20ma, 2) Dra tillbaka till mindre stöd eller vid 20ma. Alla beställningar kommer att vara begränsade order till Ask priset när en handelsbekräftelse har uppnåtts. Om mitt hela delparti inte genomfördes, kommer jag att försöka lägga till likviditet genom att köpa resterande aktier till det aktuella budpriset. Var ska jag placera mina stopp: Mina stop-loss-priser kommer alltid att bestämmas före inmatning, och kommer att ligga på logiska viktiga pivotpositioner i diagrammet som I8217m handlar om. Exit ta vinst (andor) trail-stop regler: Halvvinsten kommer att nås nära en förutbestämd punkt av stödresistans, vilket måste representera ett 2: 1-belöningsriskförhållande. Slutlig vinst kommer att tas efter en bekräftelse på slutet av den aktuella trenden (från inträde) om inte det slutliga målet har uppnåtts först. Riskhanteringsregler: Min handelsrisk (1R) kommer att vara 1 av nuvarande (dagjusterat) handelskapital. Jag kommer inte att ha mer än 4R i fara vid någon tidpunkt. Förmarknadsaktiviteter, eller rutin: Logga in på handelsplattform. Granska indexkartor för kortsiktig bias. Använd Yahoo Finance för att granska resultatrapporter och logga in på Trade Ideas-skanner för nya handelsmöjligheter. Ladda potentiella affärer i långa och korta tittarlistor. Ange varningar nära inträdespunkter. Postmarknadsaktiviteter, eller rutin: Uppdatera TJS Journal. Ta skärmdumpar av stängda affärer och hyperlänk till motsvarande handelsjournalspost. Granska alla öppna affärer för eventuell nästa dagsåtgärd. Granska alla stängda affärer för att avgöra om planen följdes (eller inte). Markera SPY och Q8217s diagram för nästa dags bias. Clean-up trading plattform. Vilka verktyg ska jag använda för mitt handelsföretag: Falcon Trading Datorer 8211 handelsdator Super Trader Pro 8211 kartläggningsplattform Yahoo Finance. Trade Ideas 8211 skanningsprogram och möjligheter Trading Journal Spreadsheet (TJS) Elite. trade recordingtracking journal Granska noterna och skärmdumparna för varje handel 5-8 dagar efter stängning och trots allt har biaser och känslor minskat. Skriv anteckningar i tidskriftsavdelningarna i TJS om hur framtida avrättningar, förvaltning och utgångar kan förbättras. Kontrollera varje vecka TJS Tracking Sheet för att se vilka underkategorier som ger positiv förväntad tid (med frekvens). Ändra 8216plan8217 enligt uppdaterad information. Läs en ny handelsbok en månad från min valda grupp av handels mentorsförfattare. Delta i två seminarier konferenser ett år när mina utvalda trading mentorsauthorseducators kommer att undervisa eller sända. Discipline amp Mindset noteringar: Jag kommer att följa (5) Grundläggande Sanningar amp 8220Trader8221 Mindset, från författaren Mark Douglas av 8220Trading i Zone8221. 8220Anything8221 kan hända Jag behöver inte veta vad som ska hända för att tjäna pengar. Det finns en slumpmässig fördelning mellan vinstförluster för en given variabel som definierar en kant. En kant är inget annat än en indikation på en högre sannolikhet att en sak händer över en annan. Varje ögonblick på marknaden är unik. Mina Gyllene Regler (andor) Trading Commandments: Jag kommer att vara disciplinerad varje dag, och i varje handel. Jag kommer att vara min egen handel 8220self8221, aldrig trading another8217s plan. Jag älskar att ta små förluster. Jag kommer alltid att tjäna rätten att handla större. Jag är inte beroende av handel bara för att se vad som händer. Jag kommer bara att handla höga belöningsinställningar som har sannolikheten till deras fördel. Jag kommer att vara en murare 8211 som gör samma typ av handel om och om igen. När jag väl hittar en inställning, tvekar jag inte en gång i en handel, analyserar jag inte över. Jag kommer alltid att hålla en detaljerad handelsloggbok och kommer att agera på vad det berättar för mig. Allt jag gör kommer att vara för framgången för mitt företag. Detta är ett levande dokument8230 Det kan ändras när min erfarenhet ökar, och andor min kunskap om marknaderna ökar. Klicka för att visa exempel gtgt Close - Trading Plan exempelHur att bygga en fyra-punkts handelsplan Underlåtenhet att planera planerar att misslyckas varje näringsidkare behöver en handelsplan. Denna artikel täcker vad, hur, när och varför det behöver besvaras i planen. Provstrategier är hänvisade till flera näringsidkartyper i avsnittet för lsquohow. rsquo Handelsplaner är mycket som försäkringar: Folk donrsquot vill vanligtvis det tills theyrsquove redan står inför en katastrof. Men efter den här katastrofen kanske det var en stor förlust på en enda position, eller kanske ännu värre, ett marginalanrop från en dålig handel, kommer näringsidkaren ofta att inse att något behöver göras. Men oavsett hur man kommer dit, bara det faktum att de kommer till destinationen för att inse att en handelsplan är inte bara en preferens, men ofta en nödvändighet är generellt en positiv utveckling i karriären hos näringsidkaren. Nästa quandary som följer är vanligen i linje med, hur gör jag för att skapa en trading planrsquo Vad följer är förslag till den handelsplanen. Detta är ett sätt där näringsidkare kan definiera sin strategi och strategi för att närma sig marknaden: Tänk på detta som den personliga lsquoconstitutionrsquo av näringsidkaren dokumentet som beskriver de strategier, operationer och förfaranden som den näringsidkaren ser ut att implementera på marknaden. Den viktigaste aspekten av en handelsplan är definitionen av den typ av näringsidkare som du är. Och om du är en ny näringsidkare och arenrsquot ganska säker på vilken typ av näringsidkare du vill vara, är det ok att ändra detta eftersom du ser fler resultat och få en bättre uppfattning om vilken riktning du vill flytta till. Fördelen bakom detta är att det hjälper till att hålla dig jordad. Letrsquos säger att du är en teknisk svänghandlare, men med en kommande NFP-rapport ser du en särskilt attraktiv inställning som du bestämmer är värd för en snabb hårbottenposition. Tja, om den hårbotten doesnrsquot tränar och en förlust tas ndash lsquowhatrsquo av en handelsplan tjänar som en påminnelse om att du handlade utanför din komfortzon. Nedan finns en tabell med olika typer av handlare lsquostylesrsquo som man kan se ut att använda som en del av denna del av handelsplanen. Olika Trader Typer och egenskaper hos varje håller handel så länge som behöver-bygga och arbeta med en position Tabell över potentiella näringsidkartyper Skapad av James Stanley En handelsplan är värdelös utan en definition av lsquohowrsquo en näringsidkare vill gå in och hantera positioner. Detta kan vara så enkelt som lsquoIrsquom går till hårbotten trender, rsquo till så komplicerat som lsquoIrsquom kommer att ta skalp med 8 period EMA crossovers på 5-minuterschemat när priset är under 34-timmen EMA. rsquo Det beror bara på hur i - depth du vill vara. Fördelen med att ha en mer definierad strategi i den här delen av planen gör att du kan komma tillbaka senare för att felsöka om resultaten uppfyller dina förväntningar. En mer löst definierad strategi i det här avsnittet av planen kan leda till brist på disciplin när din fråga faktiskt placerar handlar som näringsidkaren hasnrsquot har åtagit sig för strategin genom att integrera den som en del av sin handelsplan. En viktig anteckning här bör strategin vara din, anpassad för din unika risk tolerans och personlighet. Detta bör också jämföras med lsquowhatrsquo av handelsplanen, eftersom det här är en förlängning av vilken typ av näringsidkare du är. I tabellen nedan ingår länkar (under kolumnen för lsquosample strategyrsquo) för strategier som publicerats av DailyFX för var och en av de typer av handlare som vi definierade ovan. Återigen vill du se till att någon strategi som ingår i din plan är anpassad speciellt för dig själv. Så snälla, använd gärna ramarna för någon av de nedanstående strategierna och ändra det som du tycker är lämplig för att mer bekvämt överensstämma med din handelsstil. Potentiella strategier (tillgängliga genom att klicka på varje länk) för varje handlarstyp Potentiella strategier (med länkar) för varje handlarstyp Skapad av James Stanley Den här delen av planen saknas ofta av handlare, eftersom många marknader definierar något när din kund faktiskt kan handla. Om du är en aktieförare måste du hålla fast vid öppet öppettider. Även då väljer många handlare att fokusera på dagens första eller sista timme, eftersom det här är en stor del av volatiliteten kommer ofta att äga rum. Men på Forex marknaden finns det en hel del mer flexibilitet tillgänglig för näringsidkaren ndash och detta är inte alltid en positiv sak. FX-marknaden rör sig 24 timmar om dygnet och kommer ofta att visa olika egenskaper baserat på tidpunkten för den dag och världsområdet som ger likviditet. Nedan visas ett diagram från vår artikel Trading the World som hjälper till att definiera några av dessa stora egenskaper. Sessionen som handlas kan ha en enorm inverkan på resultatet Vikten av att definiera lsquowhenrsquo av en handelsplan är att det gör det möjligt för handlare att lära sig och förbättra sina strategier och tillvägagångssätt med så få rörliga variabler som möjligt. Om en näringsidkare normalt genomför sin strategi under den asiatiska sessionen. men av en eller annan anledning kan man få sova och finna sig handla under London öppet med samma strategi som de introducerar en helt ny och okänd risk i deras tillvägagångssätt. Namnlösa: Näringsidkaren använder nämligen en strategi byggd för en markant annorlunda tid. Medan den asiatiska sessionen ofta kommer att vara långsammare med mindre rörelser, är mer mottagliga för spridningshandel i London-öppningen ofta uppmärksammad av snabba, våldsamma och skarpa rörelser som kan göra en sträckningsstrategi ser ganska dålig ut. Om du donrsquot tror att avvikelsen som kan ses i en strategi som baseras på tidpunkten eller den tid som handlas, kan du titta på den bästa tiden för Day to Trade Forex av David Rodriguez. I artikeln tog David en enkel RSI-strategi och visade att det gav några ganska oönskade resultat när det gick att springa hela dagen, varje dag (avbildad av den röda linjen i diagrammet nedan). Men när den fokuserade på den asiatiska handelssessionen (guldlinjen i diagrammet nedan) såg samma enkla RSI-strategi betydligt bättre. Samma strategi utfördes bättre när den fokuserade på den asiatiska handelssessionen (guldlinjen) Tidens dag är viktig på valutamarknaden, så definierar du när du kommer att handla så att du kan fokusera på att förbättra ditt tillvägagångssätt på typ av marknad förutsättning att din fråga spekulerar i. Den sista delen av planen är enligt min mening den viktigaste. Här skriver du ner dina mål och skäl för att bli en näringsidkare. Detta kan vara så ambitiöst som lsquoI vill vara en miljardär, rsquo till så rimligt som lsquoI vill ersätta min inkomst så att jag kan spendera mer tid med min family. rsquo Jag uppmanar starkt dig att ställa realistiska, ärliga mål annars stannar nästan omöjligt att följa. Jag talar från erfarenhet. Trading isnrsquot enkelt. Det kan vara svårt, och tufft och dyrt, och frustrerande på samma gång. Särskilt när vi har grundläggande miljöer som, som vi säger i Texas, är lsquois lika tydliga som mudder. Men det är faktiskt att bara ha möjlighet att tjäna pengar på marknader är ett privilegium. Om vi ​​tittar runt om i världen just nu finns det flera områden i världen som verkar vara på randen av någon typ av konflikt. Människor kämpar i dessa konflikter, och om dessa konflikter blir dåliga, förlorar de sina liv. I det 21: a århundradet med den enorma mängden teknik som har gjort världen exponentiellt mindre är fler möjligheter öppna för fler än någonsin tidigare. Marknader är ett av de få sätten att någon med liten formell utbildning, och inte mycket starta pengar, faktiskt kan förbättra sitt parti i livet. FX-marknaden handlar inte om du kommer från en jordbruksfamilj i Kina eller om du har en Ivy League MBA från The Wharton School of Business. Någon kan potentiellt tjäna pengar, och alla kan förlora pengar. Lsquowhyrsquo av en handelsplan tjänar som påminnelse om varför din sak är villig att gå igenom smärtan och när tiderna blir svåra eller en stor drawdown ses på kontot kan detta bidra till att ge perspektivet av lsquothe större picture. rsquo Detta tillåter näringsidkaren att ta ett steg tillbaka för att inse att anledningarna till att de vill bli en framgångsrik näringsidkare är värda några försök eller prövningar som de kan gå igenom. Om målet doesnrsquot tycks vara värt frustrationen längre, då vet du i alla fall sin tid att ta ett steg tillbaka och antingen omvärdera dina alternativ eller avsluta. Att citera Harvey Dent i The Dark Knight, lsquoNatten är alltid mörkaste strax före gryningen. rsquo Lsquowhyrsquo av en handelsplan tjänar som en påminnelse om att solen fortfarande kommer upp, oavsett hur mörk det någonsin kan tyckas. - Skriven av James Stanley James finns på Twitter JStanleyFX För att gå med i James Stanleyrsquos distributionslista, vänligen klicka här. Vill du förbättra din FX-utbildning DailyFX har nyligen lanserat DailyFX University som är helt gratis för alla handelsmän För att lyckas som professionell näringsidkare. det sägs ofta att den aspirant måste behandla handel som ett företag. Som med många av de klicheacuted fraserna som krossar den metaforiska handelsgolvet. Betydelsen av detta uttalande är ofta förbisedd, eller betydelsen missförstått. Följande artikel av Tim Wilcox syftar till att lösa dessa problem genom att undersöka några av de sätt på vilka en näringsidkare kan gå för att uppnå detta viktiga mål. Den är uppdelad i två sektioner: En allmän översikt över vad som utgör en handelsplan och varför det är klokt att ha en, följt av en detaljerad analys av de olika aspekter som bör beaktas vid skapandet, till exempel vikten av själv - medvetenhet, disciplin och riskhantering. Även om artikeln huvudsakligen riktar sig till nybörjare, kommer handlare av alla standarder troligen att hitta något som är användbart på sina sidor. Eftersom handelsplanskalan är betydligt längre än våra andra artiklar har vi tillhandahållit det som ett pdf-dokument, både för bekvämlighet och för att bevara den ursprungliga layouten. Vänligen klicka på länken nedan för att ladda ner den. Du måste vara inloggad för att skriva kommentarer eller betygsätta den här artikeln. Senaste kommentarer eliteeservices2810658 Kan vi använda det här för våra Forex kunder Fortresscapitalinc Hi eliteeservices, jag uppskattar din artighet med att fråga frågan - tack Trading Plan Template är gratis för alla att ladda ner. Om du kommer att marknadsföra det på något sätt till dina kunder, så skulle vi begära att du inkluderar en länk till T2W. Något positivt du kanske vill lägga till om webbplatsen - är helt efter eget gottfinnande. ) Tim.

No comments:

Post a Comment