Friday 15 December 2017

Forex trading jobb in pakistan internationella flygbolag


Pakistan International Airlines PIA är bland de få flygbolagen som uppfyller kraven och standarderna för IATA: s operativa säkerhetsrevision (IOSA). Standardorganet för IOSA är baserat i Montreal, Kanada. En typisk IOSA-certifieringsrevision baseras på en kontrolllista bestående av 900 IATA-standarder och rekommenderade praxis. Varje IOSA-revision har två års giltighet och ett flygbolag måste passera genom en rad periodiska revisionsrevisioner för att behålla sin IOSA-registreringsstatus enligt IATA-standarder. PIA har framgångsrikt förnyat sin IOSA-certifiering fram till den 24 juni 2011.Pakistan International Airlines. PIA-pensioner Jag vill uppmärksamma myndigheterna i regeringen genom detta brev mot en orättvisa som Pakistan International Airlines (PIA) pensionärer har blivit utsatta för länge. Det nationella flygbolaget ger sina anställda 32 procent av sin totala lön som pension, men formeln, som antogs 2003, gäller i slutändan och beräknar pensionen på grundvalet. Detta är inte rättvisa. Enligt andra regler ger alla andra statliga organisationer sina pensionerade anställda 50 av sina löner som pensioner. Detta var också i praktiken vid PIA till slutet av 2003. Nu ska ledningen ta till sig den praxis. De pensionerade medarbetarna har varit krävande sedan länge att flygbolaget antingen skulle ge dem 50 procent pension på grundlönen eller få 32 procent pensionen att ges på deras totala löner utan nämnda formel. Det fanns endast en en gångsökning av pensionerna 2013. Förvaltningen borde också öka pensionen för pensionärer enligt dess cirkulär nr 212003 daterad den 31 juli 2003. I cirkuläret nämnde vi tydligt att det i framtiden skulle bli en ändamålsenlig ökning av pensionen kopplad till löneöversyn av anställda. I juli förra året ökade flygbolaget lönerna för sina anställda två gånger, oktober 2015 och januari 2017. men ingen ökning av pensioner gjordes. Förvaltningen ska höja pensionerna med samma förhållande. Det bör noteras att de federala och provinsiella regeringarna ökar pensionerna kring budgettiden. Nyligen har en delegation av pensionerade anställda i PIA träffat flygbolagets vd, som försäkrade dem om ökad pensioner genom styrelsens godkännande i förra månaden men det hände inte. Nu finns det ett annat styrelsemöte i februari, så det är uppmanat ledningen av det nationella flygbolaget att överväga denna fråga om ökning av pensioner med samma förhållande av pensionärer och göra rättvisa. Kopiera Pakistan Press International, source Asianet - PakistanPakistan International Airlines. Palpa kritiserar PIA-förvaltningen Pakistan Airline Pilots Association (PALPA) har kritiserat PIA-förvaltningen försenad i flygbolagets anställdas löner, flygpolitik och tar flygplan på vått leasingavtal. Adress till en presskonferens sade PALPA: s verkställande kommitté att regeringen och ledningen måste äga PIA och öka sin flotta på ägarbas. Det är en tydlig ståndpunkt i PALPA: s verkställande kommitté på uppdrag av medlemskap som PALPA står inför för privatisering. Föreningen har starkt kritiserat förvaltningen av Pakistan International Airlines (PIA) när det gäller förseningar i flygbolagens löner, luftfartspolitik och att ta flygplan på vått leasingavtal. sade att den nationella luftfartspolitiken 2015 misslyckades med att ta itu med de utmaningar som den lokala flygindustrin ställde inför och satte grunden för den lokala luftfartsindustrin att blomstra. Den nya luftfartspolitiken har misslyckats med att uppnå målen att ge de lokala transportörerna möjlighet att växa, bygga kapacitet, skapa fler arbetstillfällen och få den nationella transportören PIA ur krisen. Han sa att politidokumentet för 2015 hade förberetts i isolering och det medförde fler frågor och problem än att tillhandahålla svar och lösningar. I stället för att diskutera specifika problem och utmaningar som luftfartssektorn står inför i Pakistan. Rapporten talar om vardagliga frågor och praxis inom branschen som inte är mycket relevanta för grundvärlden i Pakistan, tillade han. Generalsekreterare för PALPA kapten uttryckte oro över oerhörda förseningar och avvikelser i utbetalningen av anställda löner av det nationella flygbolaget. Frågan om lönestrukturen är med PIACLs styrelseledamöter, som tyvärr inte hittills har bestämt sig för vad som ska göras och vad som inte görs. Alla dessa löneavvikelser uppstod på grund av en otillräcklig briefing av Directorate of Flight OperationsHRFinance eller förmodligen felaktig minutering av styrelsens mötesförfarande, sade generalsekreteraren. Han tillade att PIACL-ledningen bryter mot bilaga-A i administratörsordern nr 072016 daterad den 31 maj 2016 ensidigt till följd av pilotprojektets oöverträffade samarbete i flygbolagets bestlargerintresse. Vi på PALPA har nästan slut på möjligheter och snart kommer att lämnas utan några eller få alternativ att arbeta med, sade han och tillade att utländsk ersättning också är på väg i många månader. Trots försäkran från PIACL: s ordförande i förra månaden att denna fråga ska lösas inom två veckor, fortsätter lönefrågan fram till nu. Det blir mycket svårt för oss att förklara för pilotmedlemskapet att varför deras lön har betalats ut i två delar och tillsammans med det återhållna beloppet, tillade Rizwan. Eftersom det här är ett brott mot avtalet mellan PIACL: s och PALPA: s ledning, lämnas inget annat val än att återgå till PALPA-PIAC Arbetsavtal 2011-2013. Vi har redan sökt opinions av vår juridiska rådgivare som anser att detta är ett kontraktsbrott mellan de två parterna, konstaterade Capt. Piloterna fick 75 garanterade timmar i stället för 50 garanterade timmar med revisionen i Flying Allowance, Basic Salary och Hyra. Å andra sidan skickar piloter till andra baser som Islamabad och Lahore. loggning av halvtimmar på LR-flyg, utebliven betalning av Executive Allowance till PALPA-chefer, ekvation för A-330 med B-777, 10 timmars tjänst ökade till gränserna för ANO och Supy-resor i Economy on A-320 (på inhemska sektorer) överenskommits. Dessutom tilldelades kontrakt till piloter på ATR som inte var PALPA-medlemmar. Överskridande tull mm justerades i det reviderade lönepaketet av piloter, det gällde från och med den 1 april 2016. Lönkupongerna delas inte ut de senaste två månaderna och lönen, som avbildas på AIMS, återspeglar inte den verkliga lönen, som krediterades i olika tidsramar, skrev han i ett brev i november. Det har blivit väldigt svårt för piloter att klara av kostnaderna vid outstationerna ur sina egna fickor. Under sådana omständigheter är det inte uppmuntrande att fortsätta att flyga på internationella linjer utan dessa utsläppsrätter, det angivna brevet. kopiera Pakistan Press International, källa Asianet-Pakistan

No comments:

Post a Comment