Friday 20 October 2017

Mckesson anställd optioner


Våra medarbetare McKesson är verksamma med bättre hälsa. Vi är engagerade i att skapa ett vårdsystem som leder till lägre kostnader, högre kvalitet och bättre hälsa för alla. Vårt engagemang för hälsa börjar med vår personalstyrka. Investeringar i vår arbetskrafts hälsa gör det möjligt för McKesson att sänka vårdkostnaderna medan de stöder medarbetare och deras familjer. Genom starkt ledarskap för att skapa en rik kulturhälsa och ett omfattande hälsofrämjande program, främjar McKesson det fysiska, psykiska och sociala välståndet hos våra medarbetare och deras familjer. Börja med ett grundläggande program som erbjuder bedömningar och screenings för att hjälpa medarbetare att förstå deras hälsorisker, vårt hälsofrämjande program har utvecklats till att omfatta en rad resultatbaserade aktiviteter. Dessa aktiviteter syftar till att förbättra medarbetarnas hälsa över hela företaget, med en incitamentsstruktur som belönar anställda för hälsosamma beteenden. McKesson främjar våra medarbetares fysiska, mentala och sociala välbefinnande och deras familjer. Idag erbjuder vårt program McKesson amerikanska medarbetare och deras familjer: Omfattande hälsofördelar och bedömningar, inklusive en hälsovårdsbedömning (HRA), en åldersspecifik barnhälsobedömning, en mentalvårdsbedömning och en fysisk aktivitetsbedömning. Personlig kontextualisering av hälsoresultat och rekommenderade mål, inklusive resultat och aktiviteter. Djupintegration med hälsoplaner, allt från inskränkta sjukförsäkringsavgifter (kopplade till både verksamhet och resultat) till värdebaserade förmåner. En hälsovårdshjälp som en integrerad enda plats för förmåner, stödd av en hälsoportal (online och mobil) och intern social plattform. Ekonomiskt stödda livsstilsprogram, inklusive: Medarbetarassistansprogram (EAP): Telefon och ansikte mot ansikte rådgivning, juridisk och finansiell konsultation och arbetslivshjälp till barnomsorg och äldreomsorg. Fysisk aktivitet: Hälsoklubbsbidrag och en kostnadsfri stegräknare för varje medarbetare Nutrition och vikthantering: Rabatter på hälsosam matköp i livsmedelsbutiker och gratis medlemskap i Weight Watchers Rökningstopp: Gratis tobaksavbrottsprogram Influensvaccin: Gratis årliga influensaskott på arbetsplatsen eller återbetalas om det tas emot i samhället Målad kronisk tillståndshantering och program för medicinsk vidhäftning. En omfattande engagemangsstödstruktur, inklusive: Löpande kommunikation via en mängd olika kanaler, inklusive sociala medier. Platsspecifika hälsohändelser som stöds av ett omfattande nätverk av anställda. Wellness Champs Löpande hälsokonkurrenser och utmaningar Ett sofistikerat utbud av incitament för att underlätta dag och långsiktigt beteenden Wellness-initiativ integrerat med företagens sociala ansvar händelser (för detaljer, se avsnittet Våra samhällen i denna rapport) Programmet erbjöds också anställda i Kanada McKesson fick erkännande av framgången för vårt amerikanska program till C. Everett Koop National Health Award i 2015. Koop Award är den mest prestigefyllda utmärkelsen för program för hälsoförbättring, vilket kräver stark dokumentation av både hälsoförbättring och kostnadsbesparingar. Vitality Program Varje steg McKesson-medarbetare tar mot sin egen hälsa bidrar till ett bättre företag, bättre kundhälsa och bättre vård för alla. Vitality är ett av de sätt som McKesson stöder medarbetare och deras familjer ansträngningar att få och hålla sig friska. Vitality belönar anställda och deras familjer för att göra bättre hälsa en prioritet. Anställda och deras familjer tjänar Vitality Points genom att engagera sig i hälsosamma aktiviteter. Dessutom, för varje poäng de tjänar, tjänar de en Vitality Buck att spendera på online Vitality Mall för saker som iTunes och Amazon presentkort. Vitality Points Status är baserat på poäng. Ju högre en associerad poäng pekar desto högre är deras status och desto högre blir deras belöningar. Associates som är inskrivna i en medicinsk plan för McKesson kan tjäna besparingar på sina månatliga medicinska premier baserat på deras Vitality Points-status. Hälsa och välbefinnande i Kanada Hos sitt systerprogram i USA är hälsofrämjande programmet i Kanada utformat för att förbättra hälsan för våra anställda och deras familjer. Med ett holistiskt och integrerat tillvägagångssätt fokuserar vårt program på fysisk, mental och ekonomisk hälsa. Programmet är byggt på fyra principer: Främja förebyggande vård, uppmuntra chefer att leda genom exempel, bemyndiga anställda att hantera sin hälsa och hålla anställda ansvariga för att förbättra sin hälsa. Vi erbjuder Kanada förmånsberättigade anställda: Influensvaccin: Som i USA erbjuder McKesson gratis influensavacciner till Kanada-anställda, antingen på plats eller återbetalas om de tas emot i samhället. Årlig hälsoöversyn för anställda: I likhet med hälsoriskbedömningen i USA kombinerar arbetstagarhälsovurderingen ett online medicinskt och psykiskt hälsovägligt frågeformulär med biometriska mätningar och bloddragning. Förbättrad personalassistansprogram: Tillgänglig 247, EAP erbjuder rådgivning, hälsovård och näringstjänster, samt olika typer av samråd. Interaktivt hälsoprogram och kvartalsutmaning: Genom ett nätverk av anställda Wellness Champs och en online och mobil plattform som heter Sprout, erbjuder McKesson Canada möjligheten att spåra träningsaktiviteter och delta i utmaningar för att vinna priser. Fitness club rabatter: Besparingar hos ledande kedjor i Kanada. Ett fokus på full engagemang McKessons hälso - och hälsoplan är inriktad på fullt engagemang, som börjar med vår verkställande direktör och direktion, och utvidgar sig till varje enskild associerad. Ett sätt att mäta den fortsatta framgången för våra erbjudanden är genom undersökningar. I vår Employee Opinion Survey (EOS) ger McKesson-anställda feedback om hur McKessons fördelar är jämförbara med andra företags och om vårt förmånsprogram passar deras behov. McKesson anser även ersättning vara ett viktigt verktyg för att kommunicera prestationsförväntningar, förbättra produktiviteten och belöna anställda för deras bidrag till företagets framgång. Oavsett deras titel eller roll är varje anställd en katalysator i en kedja av händelser som hjälper till att förbättra vården av miljoner över hela världen. Därför anser vi att det är viktigt att erkänna och belöna starka individuella och teambidrag som hjälper till att driva innovation och lösningar som främjar bättre hälsa för alla. Vi tror att vårt Totalbelöningspaket hjälper till att locka till, behålla och motivera en högpresterande arbetskraft, ger medarbetarna möjlighet att dela i ägande av företaget och är tillräckligt flexibla för att möta de olika behoven hos vår mångfaldiga befolkning. Förberedelse för pensionering Förutom att tillhandahålla meningsfull anställning, ger McKesson associerade med medel för att spara för pension genom en rad alternativ som kan bidra till en säkrare finansiell framtid. Som ett resultat kan medarbetarna ta ett genomtänkt sätt att planera för sina pensionsbehov. McKesson ger associerade med hjälpmedel för att spara för pensionering genom en rad alternativ. Finansiella förmåner för anställda i USA McKessons vinstdelningsplan (PSIP) är en 401 (k) plan som ger anställda ett enkelt och bekvämt sätt att spara. Arbetstagaravgifterna dras automatiskt av sina lönecheckar och kan göras före skatt, Roth 401 (k) efter skatt, eller en kombination av båda. McKesson hjälper till att spara pensionssparande genom att matcha anställdas bidrag 100 av de tre första betalningsbetalningarna och 50 på nästa 2 av lönen. Planen ger också ett brett utbud av investeringsalternativ, vilket gör det enkelt att utveckla en väl diversifierad investeringsportfölj. För att hjälpa anställda att hålla koll på sina individuella pensionsmål erbjuder McKesson ett antal onlineverktyg och resurser för att hjälpa till att planera och spara mer för pensionering. Anställdas aktieinköpsplan (ESPP) är ett annat förmånsprogram som gör det möjligt för medarbetare att dela i bolagets eventuella framtida framgång. ESPP erbjuder anställda möjlighet att köpa aktier i McKesson-aktien med rabatt. Aktier köps var tredje månad och diskonteras 15 baserat på börskursen. Finansiella förmåner för anställda i Kanada McKesson Canada erbjuder sina anställda flera alternativ för att underlätta pensionsplanering och bidra till en säkrare finansiell framtid. Pensionsplan: Anställda kan välja att bidra med upp till 10 av sin grundlön i den avgiftsbestämda pensionsplanen via löneavdrag. Matchande arbetsgivarbidrag ökar som en funktion av anställdas tjänst, med en keps på 15 år. Registrerad pensionssparande plan och skattefritt sparkonto: Medarbetare har möjlighet att bidra till dessa skattebefriade konton genom löneavdrag. Det finns inget bidrag från McKesson att antingen planera. Anställdas aktieinköpsplan (ESPP): McKesson Canada-anställda är berättigade att delta i ESPP, vilket möjliggör möjlighet att dela i bolagets eventuella framtida framgång genom att köpa McKesson-aktier till rabatterat pris. Skapa möjligheter till framgång I hjärtat av McKesson är de som åtar sig att förbättra vården. Att skapa sysselsättningsmöjligheter är ett av de sätt som vi bidrar mest till de samhällen där vi gör affärer. För perioden som omfattas av denna rapport (1 april 2015 till och med 31 mars 2016) anställde vi mer än 7 700 nya anställda i USA och Kanada. Som vi betonar för alla nya medarbetare, börjar omvandling av hälsovårdssystemet med var och en av oss. En av McKessons strategiska prioriteringar är att skapa spänning bland våra anställda om sina karriärer. Vi investerar starkt i arbetstagarnas tillväxt och utveckling. Vi gör vårt bästa för att hjälpa medarbetarna att växa och lära sig genom givande arbetsuppgifter och en-till-en-utveckling med sina chefer. I själva verket har 54 av våra anställda i USA och Kanada varit med företaget fem år eller mer. Prestationshantering Vår prestationshanteringsprocess fungerar som en struktur för att hjälpa medarbetarhandledare samarbete och ger höga belöningar för stark prestanda. I FY16 mottog 99 av våra nordamerikanska intressenter en prestationsutvärdering vid årsskiftet. Målen för denna prestationshanteringsprocess är att: Skapa konsistens över hela verksamheten för att hantera, mäta och utveckla individuell prestanda. Anpassa individuella mål och förväntningar med affärsmål. Mät anställdas prestationer och hur de uppnådde dem. Främja medarbetarutveckling och coaching genom att uppmuntra öppen kommunikation mellan handledare och deras medarbetare. Differentiera belöningar baserat på resultat och kompetenser. Erkänna individers relativa bidrag. Fortsatt lärande McKesson kompletterar vår prestationshanteringsprocess med inlärningsmöjligheter som erbjuds av McKesson Center for Learning (MCL), en intern utbildning och utvecklingsgrupp. Under ett typiskt år erbjuder MCL cirka 600 instruktörledda klasser. Anställda uppmanas att använda denna rika resurs för att behålla sin kompetens nuvarande, utöka sin egen kunskap och förbereda sig för nästa steg i sin karriär. I FY16 fullbordade McKesson-anställda i USA 267.295 timmars ledning, yrkesutveckling, teknisk och annan utbildning, vilket innefattade 84.968 timmar instruktörledd utbildning. Eftersom alla anställda kanske inte kan delta i McKesson Center for Learnings-klasserna personligen kan de också dra nytta av live-utbildning via WebEx och TelePresence-tekniken samt ett brett utbud av on-demand-träningsresurser. Med början i FY17 kommer McKesson Canada-anställda att använda samma träningsplattform som sina amerikanska motsvarigheter, och vi ser fram emot att tillhandahålla konsoliderade träningstimmar i kommande rapporter. Vårt pedagogiska biståndsprogram ger ekonomiskt stöd till anställda som vill öka sina kompetenser och intern karriärtillväxt genom att utnyttja externa möjligheter till vidareutbildning. McKesson kommer att ersätta 5 250 av undervisning årligen för heltidsanställda i USA utan maximal livstid. Ett liknande utbildningsprogram finns tillgängligt i Kanada. I FY16 betalade McKesson 3,88 miljoner mot utbildningstjänst för 688 anställda som deltog i denna förmån. Dessutom erbjuder vårt företag alla anställda och deras närmaste familjer rabatterade undervisningskostnader och kortare tid till examen genom McKessons partnerskap med Kaplan University. Spotlight Story: Arbeta mamma är stoked för skolan Cheered på av hennes 7-åriga, denna unga mamma fick sin högskoleexamen. Jana van der Paardt fick sin medarbetargrad med stöd av McKessons Educational Assistance Program. Jana van der Paardt började högskolan rakt ut ur gymnasiet, men då intervenerade livet. Under de närmaste åren ändrade Jana riktning, fick ett heltidsjobb på McKesson och blev moder. För många människor lägger det till en hel tallrik. Att få en högskoleexamen var fortfarande något jag alltid ville göra, säger Jana, ersättning kundservice kontochef, McKesson Medical-kirurgiska, Golden Valley, Minnesota. Jag älskar mitt jobb, men jag vill gå vidare. Logan, Janas 6-åriga son, hjälpte bränslet Janas ambition. Han frågade mig en dag, mamma, gick du på college Jag sa till honom, Jo, jag försökte. Jag ville inte säga att jag försökte och jag misslyckades. I november 2014 började Jana ta kurs på Kaplan University. och i februari 2016 fick hon sin medarbetarexamen i företagsekonomi med inriktning på vårdadministrationen. Bättre hälsa börjar med Jana Vi hjälper människor på långtidshemmet, säger Jana. Hennes team ger vårdcentraler ett brett sortiment av medicinska förnödenheter. De arbetar också på uppdrag av invånarna, varav många är äldre på fasta inkomster, för att fakturera Medicare för deras hälsobehov. Ibland kan mitt jobb vara mycket stressigt, säger hon. Tja få ett samtal från en anläggning och administratören säger, Om vi ​​tog in en ny patient, har hon speciella behov, och vi behöver specifika leveranser till henne idag. Jana gör allt hon kan för att försäkra sig om att invånarnas behov är uppfyllda, ofta slipper vad som helst för att snabbt komma till telefon med McKesson-lageret för att få det att hända. Arbetar som ett team, vi kommer tillsammans och gör vad som krävs för att få jobbet gjort, säger hon. Att hjälpa en äldre person som inte har någon pengar eller familj att få sin Medicare fakturerad är också mycket glädjande. Skola jobba med arbete Jag älskade strukturen Kaplan University erbjuder, säger Jana. Jag jobbar heltid och jag har en familj, och de har det. De förstod att mitt liv är upptaget. Jana tog två lektioner per termin. Varje term är tio veckor, då hon haft en vecka innan man började en annan. Allt är online så hon fick aldrig lämna sin hemdator. Jag deltog ofta i min pyjamas, säger hon, skrattar. En natt i veckan deltog Jana i två online-seminarier. Jag gillade verkligen mina instruktörer, säger hon. Hennes lärare lärde klasserna i realtid och studenter deltog genom att skriva frågor i en chattrumsstruktur. På grund av karaktären på jobbet var Jana nu och då fängslad på jobbet eller haft andra skyldigheter och missat henne klockan 6 seminarium. Om du inte gör det hemma i tid för klassen, blir du inte straffad, säger hon. Du kan lyssna på det inspelade seminariet och göra en sminkuppgift eller ta en frågesport vid en annan tidpunkt. Theyve anpassat programmet för att arbeta människor. Det finns också massor av handledningssurser tillgängliga i matte och skrivning, fortsätter hon och en diskussionsgrupp så att du kan kommunicera med andra studenter. Kaplan University har även ett portföljprogram som låter dig tjäna poäng för arbete, liv eller tidigare pedagogisk erfarenhet. Jana kvalificerade sig för McKesson-stipendier, plus hon fick en 23 stipendium på Kaplan University för att vara en McKesson-anställd. Mina två kurser kostar 1800 och McKesson ger mig 850 kronor per termin, säger hon. Men jag skulle ha gjort detta även utan rabatten eftersom det var en investering i min framtid för mig själv och min son. Vad om tiden Först, att gå tillbaka till skolan på jobbet och familjen kan tyckas överväldigande, erkänner Jana. Men youd bli förvånad över hur du kan hitta tider av tid. Hon stod upp en timme tidigt eller stannade efter att Logan gick och lägger sig för att göra läxan. Det stannar verkligen ditt liv för en timme eller två varje dag och får det gjort. Ibland gjorde jag ett uppdrag på min lunchpaus. När du behöver det extra trycket, säger hon, helt enkelt kom ihåg ditt mål. Håll ögonen på priset, säger hon och fortsätt andas. En säker, säker och hälsosam arbetsmiljö På McKesson sätter vi stor vikt vid säkerhet och säkerhet för både anställda och kunder. Våra anställda och ledning säkerställer att våra arbetsmiljöer är säkra och de produkter vi levererar till våra kunder är säkra. Eftersom McKesson är en ledande läkemedelsdistributör i USA, Kanada och Europa, är produktintegritet en prioritet från den tidpunkt då den avgår från våra lastdockor till det ögonblick som den administreras vid en säng på patienten. Vi anser att det är ansvarigt, sund och effektiv förvaltning att införliva beprövade hälso - och säkerhetsprinciper i alla faser av vår verksamhet, och vi betonar dessa som en integrerad del av försiktig affärspraxis. Vi förstår också att ansvaret för arbetsplatsens hälsa och säkerhet måste omfatta alla arbetsplatspartier. Vår avdelning för företagsäkerhet och säkerhet bedömer kontinuerligt vår operativa miljö för att identifiera potentiella hot. Denna kontinuerliga och djupgående bedömning gör att vi kan genomföra lämpliga skyddsåtgärder för att förebygga och mildra identifierade risker. Vi använder branschledande säkerhets - och säkerhetsrutiner och utrustning inom fysisk och elektronisk säkerhet. Ett formellt säkerhets - och säkerhetsbedömningsprogram garanterar att våra anläggningar utför verksamhet i enlighet med etablerade säkerhets - och säkerhetsstandarder. Alla våra viktigaste anläggningar utvärderas rutinmässigt för att hjälpa ledande ledare att identifiera sårbarheter i sina säkerhetssäkerhetsprogram. En rapport dokumenterar varje bedömning, och varje anläggning förbereder handlingsplaner för att säkerställa att alla resultat korrigeras i tid. Standarder och rutiner finns för att säkerställa att våra anläggningar vidtar åtgärder för att proaktivt ta itu med risker och förebygga skador. En ledande säkerhetsindikatorpanel utarbetas varje månad för att mäta överensstämmelse med dessa standarder. I FY16 uppnådde våra distributionscentraler en effektivitetsnivå vid genomförandet av kärnskyddsförebyggande program, bland annat gemensamma hälso - och säkerhetsutskott, periodiska självinspektioner och säkerhetsutbildning för arbetstagare. Det är en ökning med 3,1 jämfört med föregående år. Utbildning av ledare och anställda är grunden för våra säkerhets - och säkerhetsprogram. Utbildning och utbildning driver medvetenhet och främjar ett samarbete, skyddar tillsammans kultur. Under FY16 avslutade våra anställda över 33 000 träningsmoduler. (Se tabell 1, Säkerhetsutbildning vid McKesson.) Våra omfattande säkerhetsutbildningar utbildar anställda på alla nivåer och tar itu med både allmänna och specialiserade säkerhetsroller och ansvar. Genom dessa program lär anställda att identifiera och kontrollera potentiella faror som de kan stöta på på arbetsplatsen, hemma eller i spel. Medarbetare får orientering och kontinuerlig instruktion om säkra arbetsrutiner under hela sin karriär, eftersom de upplever förändringar inom sitt ansvar, utrustning eller miljö. Vi främjar säkerhet och säkerhet inom våra kontor och distributionscenter genom årliga multimediekampanjer, vilket ökar säkerhetsmedvetenheten om säkerhet, säkerhet och informationsskydd. Framgången för dessa kampanjer utvärderas med hjälp av medarbetarundersökningar, som gör att vi kan mäta meddelandes förståelse. Utbildningen, medvetenheten och andra proaktiva ansträngningar ledde till positiva resultat 2016, då vi uppnådde en total skademärkningsgrad på 2,02 incidenter per 100 årsverk (kombinerade anställda och övervakade kontraktsanställda), en minskning med 4,3 jämfört med förra året. FY16 dagskada var 0,24. Det fanns inga arbetsrelaterade dödsfall som involverade antingen anställda eller övervakade utanför tjänstearbetare. Utövningsrelaterade skador stod för den högsta procentsatsen enligt skadatyp (54.1), följt av slipsar, resor och fall (18.4). För att hantera hastigheten och allvaret av ansträngningsrelaterade skador upprätthåller vi ett Safe Lifting och Daily Stretching-program för våra distributionscenter och fortsätter att betona ergonomisk design i arbetsstationens layouter. I kontorsmiljöer utbildar en arbetsstationens bedömnings - och modifieringsprocess anställda och hjälper till att identifiera och korrigera oönskade designfunktioner. En kampanj för slip, trip och fall förebyggande betonade generell hushållning, innehöll räcken på trappor och undviker distraherad vandring. Dessutom formaliserades ett säkerhetsobservationsprogram 2015 under 2015 för att stärka säkra arbetsmetoder och hantera riskbeteenden i samband med de ovanstående skadade typerna ovan. FY16 Säkerhets - och säkerhetshöjdpunkter Under FY16 avancerade vårt företags säkerhets - och säkerhetsteam ett antal säkerhetsprogram: Fortsatt att förfina och förbättra Säkerhetsprestandescorecards för att ytterligare driva säkerhetsansvar genom mätning av både ledande och eftersläpande indikatorer. Det övergripande säkerhetsresultatet (Total Safety Rating på 0100-skalaen) var platt vid 90, men ökade från 85 till 88 i distributionscentra. Producerad och administrerad säkerhetsutbildning för att bättre utbilda anställda på risker på arbetsplatsen, kontrollåtgärder och säkra arbetsmetoder. Utvecklade och kompletterade standardoperativa förfaranden för att uppfylla ändringar i regelverk och adressera utvecklingen av företagsexponeringar. Introducerad ny teknik för att förbättra genomförandet, förbättra effektiviteten och effektivisera processerna. Genomfört en nationell säkerhetsmånadkampanj för att engagera medarbetare och öka säkerhetsmedvetenheten både på och av jobbet. Förbättrade medvetenhetsprogrammet för att ytterligare engagera och utbilda anställda både på och utanför arbetsmiljö och hälsorisker. Teamet avancerade också viktiga säkerhetsprogram: Uppmuntrade medarbetare att rapportera oacceptabelt beteende och trakasserier genom vår arbetsplats våldspolitik och träningsprogram. Behållet C-TPAT (Tull-Trade Partnership Against Terrorism) certifiering för den interna försörjningskedjan. Integrerade elektroniska säkerhetssystem som används i våra anläggningar för att skydda kritiska tillgångar. Inkorporerade bästa skyddsåtgärder i hela vår inhemska försörjningskedja för att säkerställa integriteten hos våra produktleveranser. Investerad i krishanteringsutbildning på företagsnivå och affärsenhetsnivå, med team som svarar på incidenter på ett tidigt och samordnat sätt. Ser fram emot FY17 fortsätter Corporate Security and Safety att samarbeta med McKessons affärsenheter för att driva kontinuerlig förbättring genom personalutbildning, medvetenhet och utbildning. Förbättrade processer, som ger ledarskap och support, utökar säkerhetssystemets täckning och utvärderar programöverensstämmelse kommer att förbli hörnstenar för vår framgång. Att fortsätta investera i teknik, expandera verksamhetscentrets företagsäkerhetsområde och förbättra våra miljöhanteringsprogram är bland våra centrala FY17-initiativ. Samarbeta och skydda tillsammans kommer vi att fortsätta att tillhandahålla en säker och säker arbetsmiljö för våra anställda och, i förlängning, för de kunder som är beroende av oss. Mångfald och inkludering McKessons U. S. Diversity and Inclusion Program I USA bygger McKessons Diversity and Inclusion (DampI) - program på tre pelare: Talent: Vi tror att en mångsidig arbetskraft är ett grundläggande byggstenar för kreativitet och innovation. Vår strategi fokuserar på att öka ansträngningarna mot en representativ personalstyrka och rekrytera och utveckla olika talanger. Kultur: Vårt mål är att alla anställda ska ha en stark känsla av engagemang och inspireras till att förnya sig som medlemmar i ett dynamiskt och inkluderande företag. Vi utbildar anställda för att förbättra sin kulturella kompetens och integrera mångfald i företags - och affärsenhetskommunikation. Verksamhet: De marknader vi tjänar förändras snabbt, vilket speglar förändringar i demografi, produkt - och serviceförväntningar och teknik. Våra DampI-insatser hjälper våra företag att förutse och förnya sig för att möta de förändrade behoven hos våra partners och deras kunder. Vår rapport från 2016 om mångfald och inkludering av USA beskriver hur dessa pelare översätts till handling genom att använda spjutspetsar som ledarskapsutbildningar, vårt initiativ för diversitetsblåkopi och vårt nätverk av anställda resursgrupper, som har vuxit till att omfatta 29 kapitel och nästan 14 av våra amerikanska medarbetare. Under FY16, vårt program erkändes med ett antal utmärkelser: Mänskliga kampanjen erkände McKesson som bästa arbetsplats. vilket återspeglar vår 100 poäng på Corporate Equality Index. US Business Leadership Network (USBLN) citerade McKessons självidentifieringskampanj som bästa praxis. Under FY16 frågade kampanjen medarbetare att själv identifiera funktionshinder och eller militärtjänst. McKesson utnämndes till en av de 100 Militärvänliga Arbetsgivarna år 2016. Mångfald Nummerna McKessons USA: s medarbetargrupp återspeglar USA: s demografi Under de senaste fem åren är vi stolta över att ha uppnått större mångfald i våra ledande och ledande ledare genom integrationen av DampI i våra rekryterings - och professionella utvecklingsmetoder. Mångfald och integration i McKesson Canada Att bygga en inkluderande kultur börjar med en kulturellt kompetent personalstyrka. Vi gör detta via utbildning, engagemang och kommunikation. Under det senaste året har McKessons amerikanska och Kanada-team utvecklat en stark ram för att positionera McKessons Diversity and Inclusion Strategy. Flera initiativ har identifierats och implementerats baserat på McKesson Canadas behov och realiteter. I enlighet med McKessons ICARE - och ILEAD-principer strävar McKesson Canada till att skapa en hälsosam, stigmatisk arbetsmiljö där alla våra anställda uppmuntras att uppnå optimal hälsa och söka hjälp närhelst det behövs. I 2015 erbjöd McKesson Canada en anpassad mentalvårdsträning till sina personalansvariga. Dessutom lanserade McKesson Canada en medarbetarkampanj som heter ThisIsHow. ThisIsHow-kampanjen visar vårt gemensamma värdesystem av ICARE, vår ledarskapsram ILEAD och vårt gemensamma syfte med bättre hälsa genom våra medarbetares olika röst. Anställda uppmanades att dela med sig av sina personliga berättelser via e-post, videoklipp, feedback-kort, affischer, intranät och sociala medier. Utvalda berättelser presenterades i olika anställdas kommunikation och händelser som video, interna noteringar, intranät, sociala medier och rådhusmöten. Kampanjen presenterade de många aspekterna av mångfald, såsom språklig dualitet och fysisk förmåga, och fick sina ledare att avslöja hela sig själv på jobbet genom sina relaterade historier. ThisIsHow fortsätter att vara stark till 2016 där det uppmuntrar till fler dialogmöjligheter mellan anställda och deras företagsledare. Främja självidentifieringsprogram Självidentifieringsprogram ger McKesson viktiga referensdata när vi arbetar för att analysera vår personal för intern och offentlig rapportering och utveckla våra mångfald och inkluderingsprogram. All data används endast i aggregat. I Kanada följer självidentifieringsprogrammet de kategorier som Statistik Canada använder i samband med landets sysselsättningsaktiepolitik. I FY16, var anställda som var kvinnor, synliga minoriteter, aboriginals och funktionshindrade inbjudna att självidentifiera genom ett frågeformulär tillgängligt online eller i pappersformat. Kampanjen bidrog till att öka svarsfrekvensen från 67 i november 2014 till mer än 85 per den 31 december 2015. För information om McKessons Make It Count självidentifieringsinitiativ i USA som inbjuder anställda som är medlemmar av rasetiska minoriteter, veteraner och människor med funktionshinder att identifiera sig själv, var vänlig och besök 2016 US Diversity and Inclusion Report. McKessons uppdrag är att skapa en hållbar framtid för vården. Affärssegment McKesson är distributör och leverantör av vård och teknik. Företaget driver två rapporterbara affärssegment: Distributionslösningar Distribuerar generiska och märkesbaserade läkemedel och andra vårdrelaterade produkter och erbjuder praktikhantering, kliniskt stöd, teknik och affärslösningar till samhällsbaserad onkologi och annan specialpraxis. Teknologilösningar Tillhandahåller företagsövergripande klinisk, finansiell, patientvård, strategisk ledning och leverantörskedjetechnologilösningar, såväl som outsourcing, anslutning och andra tjänster (inklusive hanterade och avlägsna värdtjänster) till vårdorganisationer. År 1833 grundade Charles Olcott och hans partner John McKesson Olcott Amp McKesson, en grossist och importör av botaniska droger. Tjugo år senare, med Olcotts död och tillägget av Daniel Robbins, omnämndes företaget McKesson amp Robbins. Under de närmaste 100 åren växte företaget betydligt genom att övertyga andra distributörer av grossistdroger för att bli dotterbolag. År 1967 konfronterades företaget med en fientlig övertagande av främsta mejerier, som fick namnet Foremost-McKesson. Föräldern hade ingen företagsstrategi och började förvärva olika verksamheter, från sportartiklar till godis. År 1976 arbetade nya chefer för att effektivisera sin verksamhet genom att sälja lågavkastningsenheter. De omorganiserades också i fyra grupper: Drug Healthcare, viner, livsmedel och kemikalier. De nya ledarna syftar också till att omdefiniera företrädarnas roll för företagets mellanhand genom att göra det mer oumbärligt. De gjorde det genom att erbjuda databehandlingsförfaranden som var nödvändiga för både kunder och leverantörer, vilket gjorde det möjligt för företaget att agera som en del av sina marknadsföringsteam. Det värdefulla partnerskapet prisades av småföretag som hade svårt att konkurrera med nationella kedjor. Strategin gjorde den till en övergripande grossist och medförde årliga vinstökningar om 20 i genomsnitt. År 1979 avyttrade sig över en tredjedel av sina innehav för att fokusera på detaljhandel och hälsovårdsprodukter. Det började också förvärva många produkter inom hälsovårdsproduktdistribution, inklusive teknikrelaterade outfits, och förkortade sitt namn till McKesson 1984. År 1990 var det ledande inom läkemedelsindustrin. Fördelar vid McKesson Affärsmodell av McKessons kundsegment McKesson har en nischmarknadsmodell med ett specialiserat kundsegment. Bolaget riktar sig till apotek, läkemedelsproducenter och vårdgivare. Under det senaste räkenskapsåret stod försäljningen till de 10 största kunderna för 52,4 av sina totala intäkter. Value Proposition McKesson erbjuder ett primärt värde proposition: brandstatus. Företaget har etablerat sig som ett starkt varumärke till följd av framgången. It bills itself as the oldest and largest healthcare company in the U. S. It is also the second-largest specialty firm (after acquiring U. S. Uncology in 2010) and the fourth largest pharmacy chain, with 3,000 retail pharmacies compromising its Health Mart franchise. McKesson also has the following customer statistics: Serves over 50 of American hospitals, and 76 of hospitals with 200 beds Serves 20 of U. S. physicians (over 200,000) Serves 100 of the top 25 health plans Delivers one-third of all medications used each day in North America McKessons main channels are its direct sales team and retail channels (regional and national pharmaceutical chains, independent pharmacies, and mass merchandisers). The company promotes its offerings through its website, social media pages, seminars, webinars, trade shows, and conferences. Customer Relationships McKessons customer relationship is primarily of a self-service nature. Customers utilize its products and services while having limited interaction with employees. That said, there is a personal assistance component in the form of phone and e-mail support. Key Activities McKessons business model entails distributing healthcare-related products and designing and delivering related services. It obtains its products from third-party manufacturers. Key Partners McKesson maintains the following partnership programs: CommonWell Health Alliance The company is a founding member of this group, which is a non-profit trade association consisting of health IT firms devoted to health IT interoperability. Members evaluate service expansion into various care settings for the benefit of providers and patients. Alliance Partners The company maintains partnerships with leading healthcare IT providers to ensure that customers have a wide array of launch points into InterQual content. Partners undergo a comprehensive certification process in order to have CareEnhance Review Manager Enterprise integrated into their product workflows. They are then responsible for installing, maintaining, and supporting the combined offering for mutual customers. There are more than 20 partners serving over 700 clients they include 3M, Acesis, AllScripts, CaseNet, CaseTrakker, Cerner, DST Health Solutions, Epic, Essette, Exl Healthcare, HealthEdge, HP, MedHok, Pega, and ZeOmega. McKesson Ventures The company invests in and partners with firms seeking to create solutions for positive change in the health care economy. It targets businesses operating in the following areas: Alternative Care Delivery Models, Consumerism, Pharma Value Chain, and Data Value Chain. McKesson also maintains strategic business partnerships with several prominent firms and associations, including the American Medical Association, BMC Software, Cisco Systems, EMC Corporation, Oracle Corporation, Symantec Corporation, Toshiba, and Wolters Kluwers Health. Key Resources McKessons main resources are its human resources. They include sales and marketing staff that promote the offerings it distributes and its customer service staff, which provides support. Cost Structure McKesson has a cost-driven structure, aiming to minimize expenses through significant automation and low-price value propositions. Its biggest cost driver is cost of sales, a variable expense. Other major drivers are in the areas of salesmarketing, administration, and RampD, all fixed costs. Revenue Streams McKesson has one revenue stream: the revenues it generates from distributing products and delivering services to its customers. John H. Hammergren, President, Chairman, and CEO info: John earned a B. A. in Business Administration from the University of Minnesota and an MBA from Xavier University. He has held several roles at McKesson, including President of Supply Management. EVP and Chief Financial Officer info: James earned a B. S. in Aeronautical Engineering from Imperial College, London University and an MBA from Harvard Business School. He previously served as EVP and CFO of Symantec Corporation and CFO of American Airlines and AMR Corporation. EVP, Chief Information Officer, and Chief Technology Officer info: Kathy earned a Bachelor of Business Administration degree in Computer Science from Kent State University and an MBA from Xavier University. She previously served as CIO of Emerson and GE Aircraft Engines. Lori A. Schechter, EVP, General Counsel, and Chief Compliance Officer info: Lori earned a B. A. from Cornell University and a J. D. from Yale Law School. She previously served as Associate General Counsel of McKesson and as a litigation partner at Morrison amp Foerster. McKessons mission is to create a sustainable future for health care. Business segments McKesson is a distributor and provider of healthcare services and technology. The company operates two reportable business segments: Distribution Solutions Distributes generic and branded pharmaceutical drugs and other healthcare-related products, and provides practice management, clinical support, technology, and business solutions to community-based oncology and other specialty practices. Technology Solutions Provides enterprise-wide clinical, financial, patient care, strategic management, and supply chain technology solutions, as well as outsourcing, connectivity, and other services (including managed and remote hosting services) to healthcare organizations. In 1833 Charles Olcott and his partner John McKesson founded Olcott amp McKesson, a wholesaler and importer of botanical drugs. Twenty years later, with the death of Olcott and the addition of Daniel Robbins, the firm was renamed McKesson amp Robbins. Over the next 100 years the company grew significantly by persuading other distributors of wholesale drugs to become its subsidiaries. In 1967 the firm faced a hostile takeover by Foremost Dairies, being renamed Foremost-McKesson. The parent had no corporate strategy and began acquiring diverse businesses, from sporting goods to candy. In 1976, new executives worked to streamline its operations by selling low-profit units. They also reorganized it into four groups: drugshealthcare, winespirits, foods, and chemicals. The new leaders also aimed to redefine the firms middleman distributor role by making it more indispensable. They did so by offering data processing procedures that were essential for both customers and suppliers, enabling the company to act as part of their marketing teams. The value-added partnership was prized by small businesses that had difficulty competing with national chains. The strategy made it a top wholesaler and led to annual profit increases of 20 on average. In 1979 it divested over one-third of its holdings to focus on retail and healthcare products. It also began acquiring many healthcare product distribution firms, including technology-related outfits, and shortened its name to McKesson in 1984. By 1990 it was the leader of the drug wholesaling industry. Benefits at McKesson Business model of McKesson Customer Segments McKesson has a niche market business model, with a specialized customer segment. The company targets its offerings at pharmacies, pharmaceutical manufacturers, and healthcare providers. In its most recent fiscal year, sales to its 10 largest customers accounted for 52.4 of its total revenues. Value Proposition McKesson offers one primary value proposition: brandstatus. The company has established itself as a powerful brand as a result of its success. It bills itself as the oldest and largest healthcare company in the U. S. It is also the second-largest specialty firm (after acquiring U. S. Uncology in 2010) and the fourth largest pharmacy chain, with 3,000 retail pharmacies compromising its Health Mart franchise. McKesson also has the following customer statistics: Serves over 50 of American hospitals, and 76 of hospitals with 200 beds Serves 20 of U. S. physicians (over 200,000) Serves 100 of the top 25 health plans Delivers one-third of all medications used each day in North America McKessons main channels are its direct sales team and retail channels (regional and national pharmaceutical chains, independent pharmacies, and mass merchandisers). The company promotes its offerings through its website, social media pages, seminars, webinars, trade shows, and conferences. Customer Relationships McKessons customer relationship is primarily of a self-service nature. Customers utilize its products and services while having limited interaction with employees. That said, there is a personal assistance component in the form of phone and e-mail support. Key Activities McKessons business model entails distributing healthcare-related products and designing and delivering related services. It obtains its products from third-party manufacturers. Key Partners McKesson maintains the following partnership programs: CommonWell Health Alliance The company is a founding member of this group, which is a non-profit trade association consisting of health IT firms devoted to health IT interoperability. Members evaluate service expansion into various care settings for the benefit of providers and patients. Alliance Partners The company maintains partnerships with leading healthcare IT providers to ensure that customers have a wide array of launch points into InterQual content. Partners undergo a comprehensive certification process in order to have CareEnhance Review Manager Enterprise integrated into their product workflows. They are then responsible for installing, maintaining, and supporting the combined offering for mutual customers. There are more than 20 partners serving over 700 clients they include 3M, Acesis, AllScripts, CaseNet, CaseTrakker, Cerner, DST Health Solutions, Epic, Essette, Exl Healthcare, HealthEdge, HP, MedHok, Pega, and ZeOmega. McKesson Ventures The company invests in and partners with firms seeking to create solutions for positive change in the health care economy. It targets businesses operating in the following areas: Alternative Care Delivery Models, Consumerism, Pharma Value Chain, and Data Value Chain. McKesson also maintains strategic business partnerships with several prominent firms and associations, including the American Medical Association, BMC Software, Cisco Systems, EMC Corporation, Oracle Corporation, Symantec Corporation, Toshiba, and Wolters Kluwers Health. Key Resources McKessons main resources are its human resources. They include sales and marketing staff that promote the offerings it distributes and its customer service staff, which provides support. Cost Structure McKesson has a cost-driven structure, aiming to minimize expenses through significant automation and low-price value propositions. Its biggest cost driver is cost of sales, a variable expense. Other major drivers are in the areas of salesmarketing, administration, and RampD, all fixed costs. Revenue Streams McKesson has one revenue stream: the revenues it generates from distributing products and delivering services to its customers. John H. Hammergren, President, Chairman, and CEO info: John earned a B. A. in Business Administration from the University of Minnesota and an MBA from Xavier University. He has held several roles at McKesson, including President of Supply Management. EVP and Chief Financial Officer info: James earned a B. S. in Aeronautical Engineering from Imperial College, London University and an MBA from Harvard Business School. He previously served as EVP and CFO of Symantec Corporation and CFO of American Airlines and AMR Corporation. EVP, Chief Information Officer, and Chief Technology Officer info: Kathy earned a Bachelor of Business Administration degree in Computer Science from Kent State University and an MBA from Xavier University. She previously served as CIO of Emerson and GE Aircraft Engines. Lori A. Schechter, EVP, General Counsel, and Chief Compliance Officer info: Lori earned a B. A. from Cornell University and a J. D. from Yale Law School. She previously served as Associate General Counsel of McKesson and as a litigation partner at Morrison amp Foerster. FREE registration required to continue. Du har tittat på 6 sidor under de senaste 6 timmarna. För att fortsätta, var god registrera dig vid Stock Options Channel för obegränsade sidvisningar och vårt gratis veckovisa nyhetsbrev, genom att ange ditt namn och din e-postadress nedan. Registrering är helt gratis. Genom att registrera godkänner du våra användarvillkor för integritetspolicy. Om du är i Kanada måste du klicka här för en alternativ registreringssida. Problem med din registrering Ställ in din webbläsare för att få vår cookie att lösa. Other questions Email us at: infostockoptionschannel Commit To Purchase McKesson Corp At 90, Earn 4.7 Using Options StockOptionsChannel Copyright copy 2012 - 2017, All Rights Reserved Nothing in Stock Options Channel is intended to be investment advice, nor does it represent the opinion of, counsel from, or recommendations by BNK Invest Inc. or any of its affiliates, subsidiaries or partners. Ingen av de uppgifter som häri innehåller utgör en rekommendation att en viss säkerhets-, portfölj-, transaktions - eller investeringsstrategi är lämplig för en viss person. Alla tittare är överens om att BNK Invest, Inc. under inga omständigheter hålls ansvarig för eventuella förluster eller skador som orsakats av ditt beroende av information som erhållits, till dess dotterbolag, partners, tjänstemän, anställda, dotterbolag eller agenter. Genom att besöka, använda eller visa den här sidan godkänner du följande fullständiga ansvarsfriskrivningsvillkor för användarvillkor och sekretesspolicy. Video-widget och marknadsvideor som drivs av Market News Video. Citat - och optionsdata fördröjt minst 15 minuters aktiekursdata som drivs av Ticker Technologies. och Mergent. Kontakta Stock Options Channel Möt vår redaktionella personal.

No comments:

Post a Comment